Juicing

Heihei! Idag er det bare litt over en uke til jeg reiser, har selvfølgelig klart å bli forkjølet noe som er typisk før man skal noe spesielt. Heldigvis ble jeg for en stund siden tipset av min gode venninne, Dina om en juice som skal på mirakuløst vis helbrede deg for alle  tegn til nysing og tett nese. Oppskriften er fra Camilla Pihls blogg.

IMG_1762

 

Ultimate flu fighter

2 grønne epler
2 sitroner
10-15 cm fersk ingefær
1 teskje honning

Putt alt i en juicemaskin og varm opp i en kjele. Veldig enkel og billig måte for å bli kvitt en plagsom forkjølelse. Om man ikke har juicemaskin, som jeg ikke kommer til å ha fra neste fredag hehe, så kan man bare bruke eplejuice. Skvis sitron i kjelen og kutt opp ingefæren, blir nogenlunde samme resultat:)

IMG_1761

 

Da jeg allerede hadde brukt juicemaskinen bestemte jeg meg for å lage mer juice. Vi hadde en pakke med flerfargede gulrøtter i kjøleskapet+ 5 appelsiner, det ble utrolig godt! Juice er jo egentlig veldig enkelt og kjapt å slenge sammen, det eneste er at man må vaske maskinen etterpå, noe som er litt grisete og kjedelig. Juice vi lager hjemme er mye bedre enn den man får kjøpt i butikken, så jeg får se om jeg ikke får meg en liten juicemaskin der borte altså!

IMG_1752

Ellers har det vært helt nydelig vær idag, det er jo slik høsten bør være, ikke bare regn men noen solfylte dager også. Er meldt fint vær til helgen, noe jeg jubler for ettersom jeg skal feire bursdagen min da.

 

Leave a Reply

