Proper Scandi

Hei! Etter tre år som brunette fant jeg ut at jeg hadde lyst til å chanel my inner Scandinavian og bli blond! Det var ikke en enkel jobb for Benny, men etter nesten 4 timer i frisørstolen endte jeg opp med lyst hår. Det beste med å være hos frisøren er kaffe og kakao så langt øye kan se, og selvfølgelig min favoritt te fra Tea forte. Mens jeg ventet på at håret skulle lysne satt jeg og jobbet med min siste oppgave for i år, noe jeg skriver mer om senere.

  

Jeg tror Benny fylte på fargeskålen rundt ti ganger, jeg har ganske tykt hår så her måtte det virkelig kraftige saker til. De fleste som har gått fra brunt til blondt vet at det er en prosess, og ofte må man stripe flere ganger før man får det resultatet man vil ha. Heldigvis har jeg en av de beste frisørene i landet (no joke) og med noen kg blekemiddel og litt tålmodighet fikk vi en meget smooth overgang fra livet som brunette til ekte nordmann. 

   
 

Jeg må si jeg var en smule redd for at jeg skulle ende opp med enten platina farge eller oransj vibes men selvfølgelig fikset Benny det slik jeg hadde sett for meg, som vanlig. 

  

  

 

Nøyaktig slik jeg så det for meg! Nok en gang, Benny utretter mirakler! Fremover blir det veldig lite varme som kommer i nærheten av håret mitt, ettersom bleiking sliter ekstremt. Bare hårkurer og oljer på meg fra nå av.

   
 

Slik så jeg ut for en liten stund siden, helt sykt hvor mye håret forandrer deg! Tror ikke jeg har vært såå fornøyd med håret mitt før, men det sier jeg jo hver gang jeg er hos Benny 😉

Leave a Reply

