Svarte strømpebukser tilhører underklassen

Hei! Nå sier jeg meg ferdig for dagen med alt som heter skole. Hadde forelesing et par timer på formiddagen og etter det har jeg jobbet med Marketing Managment oppgaven min, er ganske fornøyd med første utkast faktisk, det kommer jo til å endres minst fem ganger før det er akseptabelt å leveres inn. Men nå har jeg i alle fall et utgangspunkt og det er veldig deilig å tenke på. Av 2500 ord har jeg skrevet over 600 idag, så er det mer researching og skriving i morgen.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Ellers leste jeg en intressant artikkel igår kveld om strømpebukser og klasse. Hjemme i Norge tenker jeg ærlig talt aldri på hva slags klasse noen er i, det er ikke naturlig for meg, før jeg flyttet til England. Det meste her påvirkes av klasse, det er tradisjon og kultur men samtidig litt trist. I denne artikkelen så menes det at dersom du bruker svarte strømpebukser er du av en lavere klasse fordi du har ikke råd til fake tan og voksing av legger. Om det er kaldt ute, vil vi gå i kjole eller skjørt uten strømper da eller? Er jeg underklasse fordi jeg ikke vil fryse? Overklassen har nemlig anledning til å stelle med seg selv mer enn andre mener The Guardian.

I managment idag også ble det snakk om klasse, vi ble spurt om hva slags klasse vi tilhørte og det gjorde meg egentlig bare veldig ukomfortabel! Det var jo ikke vondt ment fra læreren sin side, som er utrolig flink! Meeen for oss to norske som satt der med spørsmålstegn i hele ansiktet ble det litt for mye. Det er en enorm forskjell fra hjemme, men jeg mener da at det perspektivet jeg lærer her kommer til å ha mye å si når jeg skal ut i jobb.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Nå skal jeg stupe ned i senga, i nytt sengetøy ( som ikke er fra Primark eller IKEA!!) og kose meg med Netflix resten av kvelden

xx Christine

Leave a Reply

